Čo jesť, aby ste mali krásnu pleť

Čo jesť, aby ste mali krásnu pleť?

V letných mesiacoch dostáva pokožka zabrať o čosi viac. Horúci vzduch, UV žiarenie, potenie sa v dôsledku tepla pokožku namáhajú a pri nedostatočnej starostlivosti sa na nej vedia aj nemilo podpísať. Okrem vonkajšej ochrany – ako je vzdušné oblečenie, kvalitná kozmetika s vysokým UV faktorom a nevystavovanie sa extrémnemu pobytu na slnku počas kritických obedných hodín, sa oplatí pridať do svojho jedálnička aj niektoré druhy ovocia a zeleniny. Sú totiž pre svoj obsah výživných látok na leto ako stvorené. Okrem toho, že nezaťažia váš jedálniček a budú pre vás počas letných dní príjemným osviežením.

Mrkva

Najznámejší udržiavač pekného opálenia je bez pochýb práve mrkva. Svojím vysokým obsahom betakaroténov a vitamínu A napomáha spomaľovať procesy starnutia pokožky a navyše udržuje aj dlhšie zdravý opálený vzhľad pokožky. Doprajte si svoju dennú porciu mrkvy vo forme šalátov, štiav, smoothie, naparenú ako prílohu alebo len tak zdravý chrumkavý snack do ruky. Ten oceníte napríklad aj na turistike či kúpalisku.

udržiavač pekného opálenia je bez pochýb práve mrkva

Broskyne

Okrem vitamínu C a karotenoidov obsahujú ďalšie výživné látky, ktoré sa postarajú o žiarivosť vašej pokožky. Navyše v lete majú broskyne sezónu. Stačí do nich s chuťou zahryznúť a okrem pôžitku z ich úžasnej chute, sa aj staráte o zdravie svojej pokožky.

Melón

Nedostatočne hydratovaná pokožka stráca jas a pružnosť. Práve melón je pre svoj obsah mimoriadne vhodný na doplnenie tekutín v tele a dokonale zásobí vašu pleť vodou.

Melón

Citrusy

Sú mimoriadne bohaté na vitamín C, ktorý chráni pokožku pred voľnými radikálmi a tým sa spomaľuje jej starnutie. Či už si doprajete na raňajky svieži lisovaný fresh alebo budete popíjať vodu s citrónom, v oboch prípadoch svojej pokožke urobíte veľmi dobrú službu.

Kiwi

Rovnako aj kiwi obsahuje vitamín C a látky, ktoré napomáhajú viazať kolagén. Kolagén udržuje pružnosť tkanív v celom tele. Nedostatok kolagénu sa okrem iného veľmi rýchlo odrazí práve na hebkosti a elasticite pokožky. Aby ste sa vrások či ochabnutej pokožky nemuseli obávať, je dôležité tak ako prijímať stravu s obsahom kolagénu (ryby, kvalitný domáci vývar…), nezabúdať aj na ostatné látky, ktoré jeho vstrebávaniu napomáhajú.

Paradajky

Okrem vitamínu C v paradajkách nájdete aj lykopén. Rastlinný pigment , ktorý pomáha chrániť pokožku pred UV žiarením. Tepelnou úpravou sa jeho účinky ešte znásobujú. Preto neváhajte v lete siahať po paradajkovej polievke, cestovinách s paradajkovou omáčkou či iných formách tepelne upravených paradajok.

Špenát

Rovnako pred UV žiarením chráni aj špenát. Redukuje tvorbu vrások a udržiava mladistvý vzhľad pokožky. Okrem toho je špenát nabitý vitamínmi a minerálmi, preto určite jeho konzumáciu neobmedzte len na letné mesiace.

Olivy a slnečnicové semienka

Nezabúdajte na vitamín E! Nájdete ho v olivách, slnečnicových semienkach, orieškoch a olejoch. Preto si ich smelo pridávajte do šalátov.

Olivy a slnečnicové semienka
Viac článkov
Ako spozorovať, že vám chýba vápnik
Ako spozorovať, že vám chýba vápnik a v ktorých potravinách ho nájdete najviac?