Skúšali ste už meditáciu?

Skúšali ste už meditáciu?

Meditácia sa už dávno nespája len s jogou alebo východnými náboženstvami. V súčasnosti sa meditácia môže odporučiť každému, pretože sa ňou dá nielen úžasne zrelaxovať, ale aj vyliečiť svoje telo. Hlboký dych a upokojenie tela má veľa priaznivých benefitov pre naše zdravie. A pritom je to tak jednoduché, stačí si nájsť chvíľku pre seba. Uvoľniť plecia, čeľusť, zatvoriť oči, v tichosti sledovať prúd vzduchu, ktorý prichádza a vychádza vašim nosom, napĺňa vaše pľúca a hrudník sa uvoľní. To je všetko. Táto jednoduchá a príjemná aktivita vám môže priniesť pokoj a zdravie. Ako je to možné?

Meditácia ako posilňovač imunity

Oddych z meditácie je hlbší, ako ten čo poznáme zo spánku. Dýchanie počas meditácie spotrebuje menej vzduchu, ale zároveň poskytuje zvýšené okysličenie pľúc. Zároveň dychom pôsobíme na hormonálny, vaskulárny a svalový systém. Zvyšuje sa imunita a reguluje citlivosť na bolesť.

Znižovanie krvného tlaku a chronickej bolesti

Už 20 minút meditácie denne počas 8 týždňov pomáha znížiť krvný tlak u ľudí s hypertenziou. Zlepšenie pocítia aj tí, ktorí trpia chorobami spojenými s úzkosťou alebo depresiou. Dokonca je preukázané, že meditácia dokáže napomôcť aj pri chronických bolestiach či kožných ochoreniach, ako je napríklad psoriáza.

pomáha znížiť krvný tlak

Lepšie okysličovanie mozgu

Správne dýchanie je pre človeka nesmierne dôležité a práve pri meditácii je práca s dýchaním základom. S dychom sa spájame veľmi jednoducho a to tým, že vedome vdychujeme a vydychujeme. Naviac, môže to robiť naozaj každý, deti nevynímajúc.

Vďaka vedomému dýchaniu sa zvyšuje dýchacia kapacita. Kyslík preniká lepšie do tela a hlavne mozgu. Štúdie dokonca dokázali, že meditatívna prax zvyšuje tvorbu nových neurónových spojení a zlepšuje funkciu prefrontálneho kortexu (časť mozgu), čím sa rozvíja intuícia, kreativita a riadenie našich emócií. Meditácia obmedzuje zároveň škodlivé účinky stresu a negatívnych emócií ako strachu alebo hnevu.

Objavte svoju vnútornú silu a rovnováhu prostredníctvom meditácie. Niekedy stačí aj desať minút denne, dôležité je nájsť si tú krátku chvíľu pre seba, kedy môžete byť sám so sebou. Každé telo má svoju vlastnú dynamiku a je len na vás, aby ste prišli na to koľko času potrebujete, aby ste sa vedeli ponoriť do vnímania svojho vnútra a vedomého dýchania.

 Objavte svoju vnútornú silu
0 0 vote
Article Rating
Viac článkov
Čo si obliecť na svadbu ako hosť
Čo si obliecť na svadbu ako hosť?